تنزل صنعت گردشگری بین المللی به سبب بحران بی سابقه کرونا

به گزارش وبلاگ گربه، ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، تنزل صنعت گردشگری بین المللی به سبب بحران بی سابقه کرونا مشاهده می گردد.

تنزل صنعت گردشگری بین المللی به سبب بحران بی سابقه کرونا

عقبگرد 30 ساله جهانگردی در 2020

سازمان جهانی جهانگردی (WTO) در گزارش جدید خود از کاهش بیش از 70 درصدی ورود جهانگردان بین المللی در 10 ماه نخست سال 2020 به سبب محدویت های سفر، کاهش اعتماد مسافران و چالش جهانی ویروس کرونا خبر داده تا در مجموع بدترین سال ممکن در تاریخ جهانگردی بین الملل به ثبت برسد.

براساس آمار و ارقام منتشرشده از سوی سازمان جهانی جهانگردی، مقاصد بین المللی در فاصله زمانی ژانویه تا اکتبر سال جاری، پذیرای 900 میلیون جهانگرد کمتر در مقایسه با آمار مشابه سال 2019 بودند که این به معنای از دست دادن 935 میلیارد دلار درآمدهای صادراتی حاصل از جهانگردی بین الملل است.

این رقم بیش از 10 برابر بیشتر از زیانی است که صنعت جهانگردی در سال 2009 به سبب بحران جهانی اقتصاد متحمل شده بود.

زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی در این باره توضیح داد: از زمان آغاز این بحران، سازمان جهانی جهانگردی اطلاعات قابل اعتمادی را درباره تاثیرات بی سابقه همه گیری ویروس کرونا بر جهانگردی جهانی در اختیار دولت ها و کسب و کارها قرار داده است. گرچه خبرهای کشف واکسن کرونا موجب تقویت اعتماد جهانگردان شده اما تا بهبود این شرایط راهی طولانی در پیش داریم. بنابراین باید تلاش هایمان را برای بازکردن ایمن مرزها و حمایت از مشاغل و کسب و کارهای وابسته به جهانگردی مضاعف کنیم. بیش از پیش روشن است که صنعت جهانگردی یکی از بخش هایی است که بیشترین آسیب ها را بر اثر این بحران بی سابقه متحمل شده است.

براساس شواهد موجود، سازمان جهانی جهانگردی پیش بینی می کند، میزان ورود جهانگردان بین المللی در کل سال 2020 با کاهش 70 تا 75 درصدی همراه باشد که در این صورت جهانگردی جهانی عقبگردی 30 ساله به آمارهای سال 1990 خواهد داشت و در مقایسه با سال گذشته یک میلیارد نفر جهانگرد کمتر و 1.1 تریلیون دلار کاهش در سود خود را تجربه خواهد کرد.

این تنزل چشمگیر در گرشگری بین المللی می تواند با ضرر اقتصادی دو تریلیون دلاری برای تولید ناخالص جهان همراه باشد.

آسیا-پاسیفیک بعنوان اولین منطقه ای که تحت تاثیرات منفی شیوع ویروس کرونا قرار داشت و بیشترین محدویت های سفری را تا به امروز تجربه کرد، طی 10 ماه نخست سال 2020 با 82 درصد شاهد بالاترین نرخ کاهش ورود جهانگردان بین المللی بوده و پس از آن منطقه خاورمیانه نزول 73 درصدی را به ثبت رسانده است. آفریقا نیز از ژانویه تا اکتبر سال جاری میلادی 69 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کمتر پذیرای جهانگردان بین المللی بوده و این میزان کاهش برای مناطق اروپا و آمریکا هر کدام 68 درصد بوده است.

همچنین محدویت های سفری در سطح جهان طی 10 ماه نخست سال 2020 از ژانویه سیر صعودی خود را آغاز کرده و در ماههای آوریل، می و ژوئن به ترتیب با منفی 97، 96 و 91 درصد به بالاترین سطخ خود رسیده و در انتهای ماه اکتبر همچنان 83 درصد از محدویت های سفری در سراسر جهان برقرار بوده است، گرچه این محدویت ها پس از ماه اکتبر کاهش یافته و چندی پیش سازمان جهانی جهانگردی بطور رسمی بیان نمود 70درصد از مقاصد جهانگردی جهان محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا را کاهش داده اند و از هر چهار مقصد فقط یک مقصد همچنان بطور کامل به روی جهانگردان خارجی بسته است.

منبع: همگردی

به "تنزل صنعت گردشگری بین المللی به سبب بحران بی سابقه کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنزل صنعت گردشگری بین المللی به سبب بحران بی سابقه کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید