صنایع دستی

حفاظت از عرصه های زیست محیطی وظیفه همه است

معاون اول رئیس جمهور از استانداران کشور خواست تا در سال آبی جدید، ساز و کار جدی و نظارت بیشتری برای تخصیص دقیق آب تالاب ها در کنار بخش های کشاورزی و صنعت داشته باشند.

16 اردیبهشت 1400

اختصاص کارت میراث بان به مجموعه داران خصوصی

علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ملاقات با رئیس و تعدادی از اعضا انجمن مجموعه داران ایران گفت: در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آمادگی خود را برای حمایت کامل از مجموعه داران اعلام می کنیم. موزه ها، کاخ موزه ها و...

6 آبان 1399

معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی چگونه برای دوران پس از کرونا آماده می گردد؟

محمد قاسمی مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فرایند فعالیت معاونت گردشگری وزارتخانه برای احیای صنعت گردشگری کشور در دوره پساکرونا را چنین تشریح کرد: در شرایطی که مرز های یک کشور به روی گردشگران بین المللی...

16 مهر 1399

ساخت و ساز غیرمجاز در حریم حوضخانه تاریخی شاه درویش مهاباد تخریب شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد گفت: ساخت و سازهای انجام شذه در حریم حوضخانه تاریخی شاه درویش مهاباد تخریب شد.

16 مهر 1399

محوطه تاریخی طاق بستان به سیستم صوتی و رصد تصویری مجهز می شود

مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه از راه اندازی پیجینگ و رصد تصویری در محوطه تاریخی طاق بستان خبر داد.

13 مهر 1399

ظرفیت های اعتباری صندوق توسعه زمینه توسعه گردشگری گلستان را فراهم می نماید

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور با حضور در استان گلستان با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ملاقات و گفت وگو کرد.

31 مرداد 1399

تشکل حرفه ای دفاتر گردشگری سلامت در اردبیل تشکیل می شود

معاون گردشگری اردبیل گفت: تشکیل تشکل حرفه ای دفاتر گردشگری سلامت با توجه به ظرفیت های استان جزو برنامه های اداره کل است.

13 مرداد 1399

سریال نون خ؛ فرصتی برای تبلیغات گردشگری استان کرمانشاه

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: معتقدم تا به امروز پروژه ای به بزرگی نون خ 2 در حوزه تبلیغات گردشگری استان نداشته ایم.

13 خرداد 1399

با دیدنی های جزیره کرس آشنا شوید!

جزیره کرس یکی از محبوب ترین مقاصد برای گذراندن تعطیلات در بین گردشگران است که در جنوب شرقی ساحل دریای مدیترانه فرانسه واقع است. اگر چه همیشه کشور فرانسه را با برج ایفل و قدم زدن در شب های عاشقانه اش می شناسند اما این جزیره با آب و هوای گرم و قله های چشمگیر...

26 اردیبهشت 1399

گردشگری مجازی در هرمزگان راه اندازی می گردد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: سایت گردشگری مجازی در هرمزگان راه اندازی می گردد.

16 اردیبهشت 1399

تاخت وتاز معدن درمنطقه تاریخی توران پشت، لرزش پایه های تخت رستم

خبرنگاران ، گروه استان ها - ابوالفضل محمدی: تپه های آهکی، چشمه های جوشان، تخت رستم و محدوده ثبت شده توران پشت در فهرست آثار ملی، همه در کنار هم شرایط پذیرایی از طبیعت دوستان، علاقه مندان به موضوعات زمین شناسی و چشمه های آب گرم را فراهم کرده و در مجموع محدوده...

28 فروردین 1399

سایت اینترنتی چغازنبیل راه اندازی شد

به گزارش خبرنگاران، فاز اول سایت اینترنتی پایگاه میراث جهانی چغازنبیل با هدف اطلاع رسانی به مخاطبان متخصص و غیرمختصص طراحی و راه اندازی شد این سایت در یک ماه گذشته دوره آزمایشی خود را طی نموده است و از ابتدای دی ماه 94 رسما افتتاح شد.

26 فروردین 1399

صدور 680 فقره پروانه فراوری انفرادی صنایع دستی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: در 11 ماهه سال جاری 680 فقره پروانه فراوری انفرادی صنایع دستی در استان صادر شده است.

25 فروردین 1399

اصفهانی ها تفکیک جشنواره کودک و نوجوان را منطقی نمی دانند

به گزارش خبرنگاران، رسول زرگرپور شامگاه پنج شنبه در آیین جشن سینمای اصفهان و تجلیل از هنرمندان این عرصه گفت: اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و شهر جهانی صنایع دستی است و سال آینده نیز پایتخت گردشگری اسلامی خواهد شد.

16 فروردین 1399

بنیاد برکت، ایجاد 19 هزار شغل در مناطق محروم سیستان و بلوچستان

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بیش از 19 هزار شغل را در مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان ایجاد کرده یا در دست راه اندازی دارد.

13 فروردین 1399

چهره ناامن ایران اصلاح می گردد

براساس سخنان رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران، در اسفند سمینار گردشگری اتاق های مشترک ایران با سایر کشورها به منظور اعتمادسازی و اصلاح چهره ناامن ایران صورت می گیرد.

6 فروردین 1399

جزئیات جهانی شدن 3 شهر و یک روستای صنایع دستی ایران

پویا محمودیان، معاون صنایع دستی کشور صبح امروز 10 بهمن 98 با حضور در برنامه تلویزیونی روی خط خبر در شبکه خبر با اشاره به ثبت چهار شهر و روستای ایرانی در فهرست جهانی شهرها و روستاهای صنایع دستی اظهار کرد: در سال 97 کشور ایران با ثبت دو شهر و یک روستا مجموعاً...

28 اسفند 1398

میدان نقش دنیا ، قلب تپنده اصفهان

میدان نقش دنیا شب هایی دیدنی دارد. فکرش را بکنید یک میدان مستطیل که حوض بزرگی وسطش باشد و همه نورها بر روی سطح آب برقصند.

16 اسفند 1398

معاون گردشگری: هیچ درخواست فیلتری برای سایت های استارت آپی از سوی سازمان میراث فرهنگی صورت نگرفته است

معاون گردشگری در توییتی اعلام کرده است هیچ درخواستی برای فیلتر شدن سایت های استارت آپی این حوزه از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام نشده است.

18 آبان 1398

وعده مرمت کاخ کیومرث داراب، تاکید دوباره بر قاجاری خواندن کاخ!

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داراب گفت: کاخ کیومرث داراب از بناهای تاریخی این شهرستان در اولویت مرمت قرارگرفته است.

14 آبان 1398